Afvallen Voeding

Tips voor afvallen: Voeding

In de 5 komende woensdagen vind je een artikel met tips voor afvallen. In deze vind je 13 tips om af te vallen door middel van voeding.

1. Eet alleen gezonde vetten

Het lichaam heeft gezonde vetten nodig, omdat deze talrijke gezonde stoffen bevatten. Zij zorgen er voor dat je eerder vezadigd bent. In bijvoorbeeld noten en gezonde vissoorten vind je deze gezonde vetten.

2. Eet geen calorierijk voedsel

Door het eten van voedesel die veel calorieën bevatten wordt de kans groter dat je op een dag te veel calorieën binnen krijgt. Vaak is dit voedsel, waarbij je na het eten er van al snel weer trek krijgt. Junkfood, chips en koekjes zijn voorbeelden van calorierijk voedsel.

3. Water of thee drinken

Vruchtensappen of water met toegevoegde vitaminen lijken gezond, maar zitten vol met calorieën. Water bevat geen calorieën en dat maakt water zo gezond. Ook thee bestaat voornamlijk uit water en is daarom ook goed om te drinken.

4. Geen vlees, maar vis of kip

Het eten van vis is gezonder dan het eten van vlees. Dit komt door dat een vis minder slechte vetten bevat dan rund,- en varkensvlees. Kip is ook beter dan vlees, omdat gevogelte mager vlees is.

5. Groente, groente en nog eens groente

Groentes bevatten veel vocht. Hier raak je sneller van verzadigd en eet je minder. Ook zit er in groentes vele bouwstoffen die goed zijn voor je lichaam.

6. Geen voedsel met veel koolhydraten

Suiker, rijst, pasta, brood en andere meelproducten zijn rijk aan aan koolhydraten. Deze koolhydraten, ook wel trage suikers, worden opgeslagen in het lichaam als vet als deze niet direct verbrand worden. Er zijn voor,- en nadelen aan een koolhydraatarm dieët.

7. Over op normale koffie

In koffie zitten geen calorieën, maar in een cappuccino of espresso wel. Die twee bevatten veel ongezonde toevoegingen, dus laat die lekkere Italiaanse koffie staan en ga over op de normale of verse koffie.

8. Havermout, cornflakes of muesli als ontbijt

Een stevig ontbijt zit boordevol met vezels. Havermout, cornflakes en muesli zitten vol met die vezels en zijn perfect als ontbijt. Dit zorgt dat je de gehele dag een voller gevoel hebt en minder in de verleiding komt om te “snacken”.

9. Eet van een kleine bord

Door het eten van een klein bordje zul je sneller een verzadigd gevoel krijgen. Zo eet je iets minder, maar wel een volwaardige maaltijd.

10. Eet pittig

De stofwisseling zal door pittig eten worden versneld. Je lichaam moet dan harder werken en zal je meer vet verbranden.

11. Eet fruit, geen fruitsap

In een fruitsap van de supermarkt zitten veel minder vezels dan in vers fruit. Door die vezels heb je eerder een verzadigd gevoel. In vers fruit zit ook minder suikers dan in een fruitsap.

12. Noten als snack

Noten zijn een stuk gezonder dan snack als chocola, chips of koekjes. Deze snacks zitten vol met suiker. Noten zijn daar in tegen suikervrij en bevatten gezonde vetten. Vervang dus de snacks voor ongezoute noten

13. Gezonde tussendoortjes eten

Het beste is om 6 tot 7 keer per dag te eten. Tussen het ontbijt,de  lunch en het avondeten door kun je het beste tussendoortjes eten. Zo blijft je stofwisseling op gang, waardoor je lichaam meer vet moet verbranden. Ben je veel onderweg? Bekijk dan onze gezonde tussendoortjes voor onderweg.

Dit zijn handige tips om snel en eenvoudig gewicht te verliezen. In de volgende ga ik het hebben over de praktische tips. Kun je niet wachten? Bekijk dan alvast dit artikel met 6 praktische tips.

About the author

Marthijs

Add Comment

Click here to post a comment